Merchants of Araby
Merchants of Araby

Spelers : 2 - 5

€ 20,00
Prijs per stuk

 

Aantal: 
Bestellen
Op verlanglijst
 

Word de rijkste koopmanprins of -prinses van heel Araby door een gezelschap van kooplieden en bondgenoten op te richten, deugden te onderwijzen, djinni op te roepen, regelmatig te onderhandelen en succesvolle caravaninvesteringen te doen.

Objectief
Wees de speler met de meeste munten aan het einde van het spel.

Voer tijdens je beurt acties uit zoals kaarten spelen, handelaars opdragen, een caravan starten en onderhandelen met je tegenstanders.
Deze acties kunnen meerdere keren worden uitgevoerd en in elke gewenste volgorde.

Producten worden meestal gegenereerd door Merchants te belasten in je omgeving.
Magische Djinn-kaarten kunnen in elke beurt worden gespeeld.
De Ally-kaarten in je omgeving staan ​​uw handelaars op verschillende manieren bij.
Deugdkaarten worden onmiddellijk geactiveerd voor een directe bonus voor jou en vaak voor een tegenstander van jouw keuze.

Caravankaarten zijn de belangrijkste bron van munten en onderhandelingen in het spel. De belangrijkste inkomstengenererende apparaten in het spel zijn de caravankaarten, die elk een reis vertegenwoordigen naar een verre stad in Araby om waardevolle producten te verkopen. Spelersparticipatie, bandieten en marktschommelingen hebben invloed op de uitbetaling van elke caravan.
Elke productruimte op de caravankaart kan één kameelfiche bevatten die een specifiek product vertegenwoordigt dat speciaal voor de caravan is gegenereerd.
Voeg kamelen toe aan caravans door handelaars te belasten, een djinn-kaart te spelen of onderhandel met een andere speler om een ​​product voor je te genereren door hun handelaar of djinn te belasten.
Een tegenstander mag geen kameel aan jouw caravan toevoegen zonder daarvoor om je toestemming te hebben onderhandeld.
Wanneer je beurt eindigt, wordt je caravan aan je vergrendeld en mag je er niet meer van je kamelen aan toevoegen, tenzij de actieve speler je toestemming geeft om dit te doen door middel van enige onderhandeling.
Je caravan is nooit opgesloten voor tegenstanders die er kamelen op willen plaatsen, maar ze moeten altijd onderhandelen om jouw toestemming om dit te doen.

Jouw caravans vertrekken aan het begin van je volgende beurt.
Als ze dat doen, kijk dan uit voor bandieten die je spullen stelen! Bandieten geven de voorkeur aan de meest gekozen producten, dus hoe lucratiever je kameelplaatsing, hoe groter de kans dat deze door bandieten wordt getroffen.

Onderhandeling is de sleutel
Eenvoudig gezegd, alles is voor alles bespreekbaar. Spelers kunnen goud ruilen voor kameelplaatsing, kaarten voor producten, acties voor beloofde acties, kameelplaatsing voor bondgenootschap, kaarten van entourage tot entourage, kaarten van hand tot hand, iets voor niets. De lijst is bijna eindeloos. Als je een deal kunt sluiten met een andere speler voor een spelbron of actie, voel je dan vrij om dat te doen.


Je entourage wordt vernieuwd aan het begin en het einde van elk van je beurten, zodat je de mogelijkheid hebt om ze te belasten met beurten van andere spelers.

Einde van het spel
Het spel eindigt na de vierde ronde, aangezien elke ronde één seizoen van een jaar vertegenwoordigt.
De speler met de meeste munten wordt tot winnaar uitgeroepen!

Spelers : 2 - 5

Laatst bekeken producten
Deze website gebruikt zowel functionele als niet-functionele cookies. Meer info in onze Privacy Policy.